Funcționarii publici din cadrul instituțiilor guvernamentale responsabile de gestionarea crizelor își sporesc competențele profesionale

Publicat:27/06/2024

27 iunie 2024, Chișinău – Cancelaria de Stat, cu suportul Programului de dezvoltare profesională NATO - Republica Moldova, a organizat, în perioada 24-26 iunie curent, atelierul de lucru „Crisis Management and Disaster Response”. Instruirea a fost destinată funcționarilor publici implicați în activități de prevenție și răspuns la dezastre, gestionarea riscurilor de crize, precum și pregătirea pentru situaţiile de urgenţă.

 

Atelierul, la care au participat peste 40 de reprezentanți ai 18 instituții și agenții de stat din Republica Moldova, a fost deschis de șeful cabinetului prim-ministrului, Serghei Diaconu, șeful adjunct al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, Alexandr Tatarov, și ofițerul politic al Oficiul de Legătură NATO în Republica Moldova, Simona Spinaru.

 

Participanții au beneficiat de informațiile oferite de experți de la Centrul de Excelență pentru Managementul Crizelor și Răspuns la Dezastre din Sofia, Bulgaria. Cursul s-a axat pe îmbunătățirea cunoștințelor teoretice și a abilităților practice de oferire a unui răspuns la un număr crescut de pericole, precum și pe îmbunătățirea cooperării și coordonării capacităților de gestionare a crizelor la nivel intersectorial.

 

Activitățile de consolidare a capacităților în domeniul managementului crizelor vor continua și în luna septembrie. Programul NATO-Republica Moldova de Dezvoltare Profesională a fost lansat în 2023 și vine să sporească capacitățile instituționale și reziliența națională în fața unor șocuri și perturbări majore.