Noi obiective pentru dezvoltarea managementului resurselor umane din serviciul public, prezentate în Raportul cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public

Publicat:22/06/2022

Raportul cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public pentru anul 2021 a fost prezentat într-un eveniment online, care a reunit reprezentanții subdiviziunilor resurselor umane din cadrul autorităților publice centrale. Documentul oferă o imagine de ansamblu asupra managementului resurselor umane din serviciul public, prezintă tendințele de dezvoltare și oferă informații relevante pentru luarea unor decizii legate de sporirea capacităților resurselor umane.

 

În mesajul dedicat funcționarilor publici la începutul raportului, Secretarul general al Guvernului, Dumitru Udrea, a subliniat că un stat funcțional se bazează pe o administrație publică solidă, profesionistă, integră și cu respectul față de lege și față de cetățean.  „Iar o astfel de administrație, pe care ne-o dorim cu toții, se realizează prin oameni, prin funcționarii publici. Pentru anul 2022, ne propunem să promovăm profesionalismul și să încurajăm funcționarii publici care vor da dovadă de performanță și integritate. Doar prin eforturi comune vom crea o administraţie publică modernă, mai eficientă, mai transparentă, în corespundere cu necesităţile şi aşteptările cetăţenilor”, a menționat Dumitru Udrea.

 

Datele statistice prezentate în raport se referă la analiza gradului de ocupare a funcțiilor publice/posturilor, vechimea în funcția publică, genul, vârsta funcționarilor publici, evaluarea performanțelor profesionale. Conform raportului, numărul femeilor în toate categoriile de funcții și posturi din administrația publică este de 20.107 şi cel al bărbaţilor de 22.463, astfel femeile reprezentând 47% din totalul funcționarilor publici. De asemenea, la începutul anului 2022, vârsta medie a funcționarilor publici a constituit 45 ani, angajații din APL (48 ani) fiind în medie mai în vârstă cu 5 ani decât cei din APC (43 ani). Totodată, este subliniat faptul că principiul meritocrației prevalează ca modalitate de ocupare a funcției publice, dat fiind faptul că promovarea și concursul însumează circa 70% din totalul modalităților de ocupare a funcțiilor publice.

 

Raportul include prioritățile de dezvoltare pentru anii 2022-2023, printre care: elaborarea și implementarea politicilor orientate spre atragerea persoanelor competente, motivarea și dezvoltarea profesională continuă a funcționarilor publici, îmbunătățirea proceselor de recrutare, evaluare și promovare ai angajaților, pe criterii precum competență, randament și obiectivitate.

 

Documentul poate fi consultat accesând următorul link: https://cancelaria.gov.md/ro/advanced-page-type/rapoarte-0